Créixer en família és un espai web del Departament de Benestar Social i Família amb informació per a pares i mares interessats a conèixer aspectes que puguin influir de forma positiva en la cura, l’educació i el desenvolupament dels fills i filles, convidant-los a reflexionar i a compartir les seves experiències amb altres famílies.
Aquest espai disposa de diversos apartats i nosaltres us volem destacar sobretot el Calaix de recursos.
Es tracta d’un interessant recull de recursos en línia dividit tant per àrees temàtiques com per franges d’edat: 0-3, 3-6, 6-12 i 12-16 anys. Les àrees són les següents:
- Ser pares i mares
- Afecte i comunicació
- Salut i cura
- Hàbits i conductes
- Jocs i aprenentatge
- Noves tecnologies
- Lleure i entorn
- Xarxes de suport
Dins de cada franja d’edat podeu trobar-hi guies de lectura, llibres recomanats, tríptics, pàgines web i articles.
A banda d’aquest apartat, s’ofereixen tallers de formació orientats a pares i mares. Aquests cursos també s’estructuren segons l’edat dels fills i tenen com a objectiu ser espais d’intercanvi d’experiències. Podeu trobar aquesta informació a la secció Què oferim?.
Si el que voleu és participar-hi, hi ha la possibilitat de fer-ho presencialment o virtualment. En aquest cas tot el contingut està a Com participar?.
Hi ha un altre apartat anomenat “El cafè de les famílies” que encara està en construcció, però serà un punt de trobada virtual adreçat a tots aquells que participen en l’educació dels més petits.
Créixer en família és un recurs del programa Famílies en xarxa, on també s’hi ofereix informació sobre formació, lleure i suport segons les necessitats de cada família (al bloc en varem parlar fa uns mesos).
Finalment, us recomanem un parell més de recursos interessants: Escuela de padres del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport i Universidad de Padres de la Fundació Up, liderada per José Antonio Marina.
One Comment Add yours