Aquests darrers mesos s’ha sentit a parlar més que mai de l’emprenedoria com una de les mesures per a fomentar el treball. Dins d’aquest concepte genèric n’hi ha un altre que cada dia pren més força: l’emprenedoria social.
En què consisteix aquest tipus d’emprenedoria? És quan l’objectiu empresarial no es basa en el rendiment econòmic sinó en el benefici de la societat que l’envolta: àmbit social, cultural, mediambiental, etc.
INICIA és el portal de creació d’empreses de la Generalitat de Catalunya. Un dels programes que s’hi desenvolupen és el d’Emprenedoria social, on es poden trobar diferents recursos informatius.
Els objectius d’aquest programa són:
- Reforçar la viabilitat de projectes d’emprenedoria social, facilitar aliances i potenciar la venda dels seus productes i serveis.
- Ampliar la presència i visibilitat de l’emprenedoria social en el conjunt de la societat catalana i a les xarxes socials.
- Enfortir l’ecosistema de l’emprenedoria social amb la implicació, com a socis del Programa, d’entitats i institucions vinculades.
Al web hi ha un apartat d’Experiències, un altre d’Eines i Recursos i un tercer apartat amb enllaços a diferents xarxes socials per tal de poder crear connexions.
Des del portal se’ns enllaça cap un recull de recursos molt interessant:
Recull de recursos per a l’emprenedoria social a Catalunya
Podeu trobar-hi recursos per a la difusió, per a suport econòmic i finançament, per ampliar coneixements o per a generar sinergies.
També podeu consultar la pàgina web del Programa marc de l’emprenedoria social a Catalunya, on hi ha un llistat de projectes que participen enguany al programa. Un exemple és “La bufanda de la iaia” d’Amics de la Gent Gran.
Disposen d’un bloc i d’un Twitter per difondre les diferents activitats i notícies vinculades a l’emprenedoria social.
Finalment, i molt vinculat a aquest tema, volem fer un esment a la Responsabilitat Social Corporativa (RSC). Es tracta d’un model de gestió de les organitzacions pel qual es decideixen integrar, de manera voluntària, qüestions socials i mediambientals en les operacions i en les relacions amb els grups d’interès: clients, proveïdors, treballadors, la comunitat en què opera i així contribuir a una societat millor i a un medi ambient més net.
Amb el lema de “Jo no pinto res”, del 12 al 15 de juny es celebrarà la 4a Setmana de la Responsabilitat Social a Catalunya. Us en mantindrem informats!