Instagram i “L’amor és CEESC”: nova edició del concurs #InstaCEESC

Molts de vosaltres haureu sentit parlar o, potser, ja sou usuaris d’Instagram, una xarxa social que es basa en les fotografies que fan les persones usuàries i que permet compartir-les i comentar-les, mitjançant una aplicació mòbil, aplicant filtres a les imatges.

Actualment Instagram té més de 200 milions d’usuaris registrats, fet que la converteix en una de les xarxes més populars i que més ha crescut en els darrers temps.

Una de les principals característiques de l’eina és la utilització d’etiquetes o hashtags per agrupar els continguts i fer-los més visibles. Per això la majoria de fotografies van acompanyades d’etiquetes com ara #InstaFood (per les que són de menjar) #IgersBarcelona (per mostrar les de la capital catalana fetes per barcelonins) o #picoftheday (per destacar alguna imatge del dia). Hi ha algunes webs que precisament recullen les etiquetes més populars.

Hi ha moltes entitats o organismes que aprofiten aquesta aplicació com a plataforma per a organitzar concursos de fotografia. Un exemple és l’#InstaMercè, promogut per l’Ajuntament de Barcelona per la Festa Major de La Mercè.

A més, alguns d’aquests certàmens deriven posteriorment en exposicions, com ara “Catalunya, vista pels instagramers”, que va acollir el Palau Robert de Barcelona fa un parell d’anys.

Centrant-nos en l’àmbit dels serveis socials, destaquem la iniciativa del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) que, per segon any consecutiu, aprofita la popularitat d’Instagram per organitzar el concurs #InstaCEESC.

L’objectiu és compartir imatges relacionades amb l’educació social per després publicar el calendari de l’entitat amb les 12 fotografies guanyadores.

El lema d’aquest any és “L’amor és CEESC” : amb aquest títol es vol visibilitzar la perspectiva socioafectiva integral que el col·lectiu d’educadors i educadores incorporen en la seva acció educativa diàriament, així com la necessitat d’estimar i reivindicar la pròpia feina. S’hi pot participar fins el 31 d’agost publicant les imatges a Instagram amb l’etiqueta #InstaCEESC i #EducacióSocial acompanyant-les preferentment d’un text o reflexió.

I acabem aquesta entrada sobre Instagram amb una selecció de concursos biblioinstagramers, per si també us animeu a participar-hi:

Fa un parell de setmanes es va inaugurar la 41a biblioteca pública de Barcelona, situada al barri de Sant Gervasi. Per saber com veuen aquest innovador equipament de districte les persones usuàries, proposen participar fent fotos a la biblioteca i utilitzant l’etiqueta #bbcnSantGervasi i #IgersSSTG.

Les biblioteques de la Denominació d’Origen Penedès organitzen aquest certamen per donar a conèixer el món del vi. Podeu participar-hi fins el 31 d’octubre amb l’etiqueta #vinstagramvilafranca.

Sota aquest títol, les Biblioteques Municipals de Girona i la Llibreria Ulyssus posen en marxa un concurs per mostrar els camins i les carreteres per on els participants han viatjat durant les vacances d’estiu. El termini acaba el 15 de setembre i en aquest cas l’etiqueta és #bibliotequesalacarretera.

Leave a Reply