La publicació Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa, editada per la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – Universitat Ramon Llull, celebra el seu 20è aniversari. Coneguda entre els estudiants i professionals del sector com la RES (Revista d’Educació Social) va ser la primera publicació sobre educació social publicada a l’Estat Espanyol.
Des del seu naixement l’objectiu de la revista ha estat reflexionar i fer reflexionar sobre temes d’interès per als professionals de la intervenció social i educativa. Al llarg dels anys la publicació s’ha convertit en un referent, per a estudiants i professionals de l’educació social, on poder trobar material de recerca, informació i articles d’interès.
Actualment només s’edita en format digital, té una versió en català i una altra en castellà, i rep unes 200.000 consultes anuals provinents principalment d’Espanya i Amèrica Llatina. Des de 2011 es pot consultar tot el fons editorial en format digital en el repositori de revistes electròniques RACO.CAT, tant en català com en castellà.
Cal remarcar que la seva creació va coincidir amb el reconeixement de l’educació social com a diplomatura universitària. Així ho explica Rosa Santibañez, membre del comitè científic d’educació social de la revista, en el vídeo que la Fundació Pere Tarrés ha editat amb motiu del 20è aniversari. L’anterior directora de la publicació, Anna Berga, recorda que l’objectiu d’aleshores era “posicionar una determinada mirada sobre què era l’Educació Social”.
Segons Isabel Torras, actual professora de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – Universitat Ramon Llull, la publicació ha evolucionat de forma paral·lela als estudis en educació social. De la seva banda, l’actual director, Jesús Vilar, destaca que la revista és un exercici de treball col·laboratiu que ha esdevingut un vehicle “que genera comunicació entre persones que tenen inquietuds i les que tenen propostes i idees”.