Les mascaretes, els gels hidroalcohòlics, la distància i els grups bombolla són els protagonistes de la tornada a les escoles, sense infants ni adolescents des de fa sis mesos a causa de la pandèmia. El confinament va ser molt dur per a ells i les seves famílies i per això vam dedicar el dossier temàtic Infància i coronavirus a la repercussió de la COVID-19 en els petits de la casa i com pal·liar-ne els efectes adversos. Ara volem mostrar-vos algunes de les activitats i dels recursos de què disposeu a DIXIT per fer front al nou curs i a les inquietuds que envolten la criança.
Un dels temes recurrents és l’ús de les pantalles. Durant el confinament es va disparar, tant per poder seguir les classes a distància com per mantenir la relació amb els amics i la família, però també com a oci, en no poder fer activitats de lleure a l’exterior. El teletreball també va empènyer molts pares i mares a permetre’n un major ús als seus fills i filles, fins i tot als més menuts.
No obstant, els experts fa temps que alerten dels riscos de la sobreexposició dels infants a les pantalles, un fenomen que ja es donava abans del confinament. És per això que, el 8 d’octubre, DIXIT organitza la conferència “De 0 a 3 pantalles, res! L’ús de pantalles en infants de 0 a 3 anys”, en la qual es trencaran tòpics educatius falsos i es donaran alternatives de lleure i aprenentatge a les pantalles.

La xerrada, que es retransmetrà en directe per internet (és gratuïta però cal inscriure-s’hi prèviament emplenant aquest formulari), anirà a càrrec d’Anna Ramis, pedagoga i professora associada de la Universitat Ramon Llull i col·laboradora de Créixer en família, un programa formatiu per a famílies del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
L’educació més enllà de la pandèmia
A DIXIT trobareu altres recursos que poden ser útils tant als professionals d’afers socials i l’educació com a les famílies per encarar el nou curs escolar més enllà de la COVID-19. Un d’ells és La hora de los deberes: ¡no me rayes!, un documental que, a partir del cas francès, mostra com els deures poden oprimir la imaginació i la passió creativa dels infants i alhora debilita els vincles afectius entre pares i fills, forçats a dedicar hores i esforços a l’acompliment obligat de tasques feixugues i poc gratificants.
Així mateix, DIXIT posa al vostre abast diversos títols sobre l’educació en valors (com Prevenir el narcisismo: educa a tu hijo para ser feliz, no para ser el mejor o Emoquadern: educació emocional a casa: guia pràctica), dificultats d’aprenentatges com la dislèxia (Superar la dislexia: una experiencia personal a través de la investigación n’és un exemple) o el dèficit auditiu (com Alumnos con déficit auditivo: un nuevo método de enseñanza-aprendizaje), el divorci (com aquest monogràfic del Col·legi de Treball Social o aquest conte), entre altres temes.
També en trobareu per introduir-los en el món del ioga (amb aquest llibre o aquest altre) i en el del mindfulness (amb aquest), dues opcions que poden anar bé en una època d’incertesa i estrès com l’actual.