Ep! Interactiu, aprendre català fora de l’aula

Ep! Interactiu és la nova proposta creada per la Direcció General de Política Lingüística per tal d’apropar l’aprenentatge del català oral a totes aquelles persones poc o gens alfabetitzades, o que vulguin millorar el domini del català oral i consolidar estructures senzilles i vocabulari bàsic. També és una eina divertida i pràctica que pot fer servir el professorat de català per a adults, ja que consta d’activitats en línia per a les aules virtuals i per reforçar l’estudi fora de l’aula.

Activitats interactives

La proposta està estructurada en tres mòduls (que es penjaran progressivament) i cadascun compta amb una trentena d’activitats interactives, gratuïtes i accessibles des de qualsevol ordinador o dispositiu mòbil. La majoria consisteixen en relacionar imatges i àudios, o en escoltar i posteriorment enregistrar la veu per practicar l’oralitat. Totes les activitats, tret d’aquestes últimes, són autocorrectives per poder aprendre de forma pausada i progressiva.

Imatges del recurs Ep! Interactiu

Per anar seguint les activitats es proporcionen unes instruccions esquemàtiques amb una icona que indica l’acció principal i a través d’un vídeo curt o veu en off que indica les pautes. Entre totes les propostes hi trobem exercicis d’arrossegar i deixar anar, de relacionar imatges amb àudios escoltats, dictats numèrics, jocs de memòria i de parelles, gravacions per practicar la parla, etc.

Un treball global

Aquesta eina interactiva forma part del curs íntegrament oral de català creat per la Direcció General de Política Lingüística Ep! Escolta i Parla. S’adreça a persones que volen aprendre la llengua oral –o consolidar el que han après- a partir d’activitats també basades en la imatge i el so, que normalment no poden seguir amb èxit els cursos ordinaris inicials i bàsics que ofereix el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL). Aquest recurs inclou una minisèrie de ficció amb 21 vídeos que reprodueixen converses de la vida quotidiana la complexitat de les quals augmenta a mesura que avança el curs.

Tot aquest conjunt educatiu està concebut perquè es puguin resoldre les necessitats bàsiques del dia a dia en català i fou creat per la Direcció General de Política Lingüística i el CPNL el 2019.

Deixa un comentari