L’empoderament de les dones migrades treballadores de la llar i les cures

Les dones migrants són el col·lectiu majoritari entre les treballadores de la llar i de les cures, i en trobar-se en un nou país es topen amb moltes dificultats a l’hora de tramitar els seus papers, continuar estudiant, trobar feina o assumir més autonomia laboral. A més, aquestes feines són limitants, ja que no poden fer cursos professionalitzadors, que demanen moltes hores. Això les obliga a sacrificar feines perquè no es poden permetre complir els horaris laborals i, de retruc, impacta directament en la seva autonomia i independència econòmica. Aquesta situació dificulta que tinguin temps per a elles mateixes o que puguin teixir noves relacions i, com a conseqüència, pot derivar en situacions d’aïllament 

Per a garantir els seus drets i afavorir la seva inclusió social, neix el programa “Juntes tenim cura”, de la Fundació Surt. És un espai de trobada on les participants poden relacionar-se entre elles i enfortir-se. L’objectiu principal del projecte és fomentar el seu empoderament i trencar amb la situació de solitud en què sovint es troben, establint xarxes de suport. 

El programa “Juntes tenim cura” ofereix setmanalment tallers d’empoderament personal per fomentar la participació en la comunitat, es promouen accions de caràcter cultural i comunitari, visites i sortides, així com sessions de reflexió al voltant del model d’organització social de les cures, tallers d’autocura i benestar emocional. 

A DIXIT TV pots recuperar aquesta conferència sobre com acompanyar en el procés d’inserció social les dones migrades, que va anar a càrrec de l’antropòloga i activista social Fina Rubio, presidenta de la Fundació Surt. També hi trobaràs aquesta xerrada sobre l’acollida i la inclusió de les dones migrants, en què es va posar èmfasi en les dones que són treballadores de la llar i les cures. 

Leave a Reply